Jobat - Mediahuis

Skillswitcher - Hoe kan Mediahuis werkzoekenden helpen met een carrière switch?

Vraag
Onze nieuwe waardepropositie lijkt aan te slaan, maar wat moet het dan concreet gaan zijn? Welke functionaliteiten, interactie-principes, kanalen en onboarding-strategieën zorgen ervoor dat mensen gaan betalen voor deze dienst?

Klant

Services & Tools
Concierge experiment, data-analyse klantgedrag, klantinterviews

Build

Een eerste prototype van Skillswitcher als matching-mechanisme dient voor de werkzoekers volledig echt te lijken. Hiervoor is de acquisitie (advertenties en landingspagina) en de onboarding (registratie, ambitie, wensen, en persoonlijkheidsvragenlijsten) door ons ontworpen en online gezet. Daarnaast is er een geautomatiseerd proces aan de achterkant gemaakt om de data bruikbaar te maken. Zo kunnen onze loopbaanadviseurs hier daadwerkelijk een passend advies voor schrijven.

Measure

We hebben gemeten hoeveel procent van de klanten start, de onboarding afmaakt en overgaat tot actie. Klanten die door het hele proces zijn gelopen zijn geïnterviewd om meer kwalitatieve inzichten te verzamelen.

Learn

Dankzij de inzichten is het business model rondom de Skillswitcher verrijkt. We weten nu meer over wie de doelgroep is; welk deel van de propositie mensen triggert; en welke kanalen effectief zijn. De belangrijkste bevinding was dat 7% van al het verkeer niet alleen start met de onboarding, maar achteraf ook overging tot actie om een carrière switch te maken.

Volgende case

Security Experience Lab

Interesse in een ideation traject?

Ga in gesprek

Roel de Bruijne
Lead Experiment Designer
Koffie?
Wil je meer weten over onze aanpak? Laat je gegevens achter en kom binnenkort langs voor een goede kop koffie!
Oops! Something went wrong while submitting the form.