BNNVARA

Game experiment met BNNVARA

Concept Accelerator

Serious prototyping

Survey

Diepte interviews

De uitdaging

Help ons om een tweede fase van een online game prototype op de juiste manier te bouwen en te testen.

De aanpak

BNNVARA heeft de ambitie om Gen Z te helpen zich gehoord te laten voelen bij hun ouders of verzorgers als het gaat om onderwerpen die maatschappelijk belang hebben. Er is met succes gewerkt aan een conversation starter in de vorm van de game “Oordeel”. De game maakt gebruik van smartphone en audiofiles.

Er was echter nog geen link tussen de game en een programma titel. Daarom wilde BNNVARA een tweede, meer solide versie van het prototype maken om op schaal te kunnen leren waar die match zou kunnen liggen. MakerLab is gevraagd om te helpen dit experiment te ontwerpen en te realiseren.

We volgden de aanpak van de Concept Accelerator. Na een kick-off waarin we samen met BNNVARA de context van de game in detail bespraken, werkten we de benodigde details van de game uit in een blue print. Ook ontwierpen we de details van het experiment: wat willen we leren, hoe gaan we dat meten en wat betekent dat voor onze aanpak? We wierven respondenten via Instagram en testten de game.

Het resultaat

  • Een echt goed prototype: solide, goed geprogrammeerd, met een werkend scoresysteem, visueel aantrekkelijk en professioneel
  • De juiste inzichten om de game te gaan door te ontwikkelen en te koppelen aan de juiste titel

Meer achtergrondinformatie over dit project lees je in ons interview met Maartje van Beuningen, Innovatiestreeg bij BNNVARA.

De impact

Snelheid, focus en commitment

Een heel leuk en leerzaam proces

Duidelijk gevoel van ‘het gaat gebeuren, het gaat goed gebeuren, en je weet precies hoe lang het gaat duren’

Ook aan de slag met prototyping?

'Ik was blij met het MakerLab team. Iedereen is zo enthousiast, iedereen denkt mee, er zit energie in. En het resultaat bood ons de juiste inzichten bood om dit concept door te ontwikkelen als onderdeel van een programma.'

Maartje van Beuningen

Innovatiestrateeg bij BNNVARA

Schiphol

Hoe we de gebruikerservaring bij de security en de bagageband verbeterden

Is het al tijd voor innovatie?

Sander Goudswaard

Partner MakerLab

+31 6 41 36 81 66

sander@makerlab.nl

Contact opnemen

Naam

E-mailadres

Bericht

Bedankt voor je bericht!

We zullen proberen zo snel mogelijk te reageren.

Er ging iets mis met het versturen van het formulier.