Innovatie Sprint

Van 0 naar 100 in een week

Sta je te trappelen om resultaten te laten zien? Wil je jouw innovatie een vlammende kick-start geven? Of heb je een concept in gedachten waarvoor het van strategisch belang is dat verschillende afdelingen nu al bij elkaar zitten?

Tijdens een Innovatie Sprint gaan we aan de slag met dit soort vragen. Iedereen in één ruimte, allemaal in dezelfde innovatieve mindset.

De Innovatie Sprint komt in twee smaken:

In de Design Sprint lossen we samen een concreet klantprobleem op.

Wil je inzicht krijgen in de levensvatbaarheid van een product? Ga dan voor de Business Design Sprint.

Daarom kies je voor een Innovatie Sprint

illustratie - metrics

Energie

Je creëert niet alleen focus, maar ook momentum voor het onderwerp van de sprint.

Snelheid

Vliegensvlug naar concrete vervolgstappen.

Draagvlak

Meer mensen voelen zich eigenaar, wat zorgt voor meer betrokkenheid.

Wat levert het op?
Design Sprint

Inzicht in hoe je nieuwe mogelijkheden en verbeteringen ontdekt én toetst voor bestaande of nieuwe producten. Dat doe je samen, zelfs met andere afdelingen binnen je organisatie

Een uitgewerkt en getest prototype van een oplossing voor jouw uitdaging. Inclusief vervolgstappen zodat je snel door kan

Momentum rondom het onderwerp van de sprint

Teamleden die zich eigenaar voelen van de oplossingen

Wat levert het op?
Business Design Sprint

Uitgewerkte en geprioriteerde business scenario’s

Duidelijkheid over positionering van de propositie en de USP's ten opzichte van de markt en de concurrenten

Heldere vervolgstappen: een roadmap met concrete activiteiten, benodigde skills, timelines en budgetindicaties voor het valideren van de business scenario’s

Gedeeld eigenaarschap: de steun en betrokkenheid voor de gevonden oplossingen is groter en verdeeld over meer mensen in je organisatie

Leer meer over onze services

Concepten valideren

Tuurlijk, elke uitdaging kent risico’s. Maar ergens vol voor gaan terwijl je niet weet of je op de juiste weg zit? Dat is echt niet meer van deze tijd. In onze aanpak steken we precies genoeg energie in de validatie van je concept. Niet te veel, maar zeker ook niet te weinig.

meer lezen
pijltje

Businessmodellen bouwen

Je hebt een concept dat werkt. Dat is een goed begin, maar daarmee ben je er nog niet. Want werkt het ook in de echte wereld? In deze fase onderzoeken we de business impact van je concept. Zodat je zeker weet dat het ook iets oplevert.

meer lezen
pijltje

Is het al tijd voor innovatie?

Doe de Innovatie Quickscan of neem direct contact met ons op

Sander Goudswaard

Partner MakerLab

+31 6 41 36 81 66sander@makerlab.nl

Contact opnemen

Bedankt voor je bericht!

We zullen proberen zo snel mogelijk te reageren.
Er ging iets mis met het versturen van het formulier