Inhouse Experts

De juiste maker op het juiste moment

Mist je team de specifieke skills om je innovatie project een stap verder te brengen? Wil je jouw innovatieproces versnellen? Of heb je een frisse blik nodig die je blinde vlekken spot en oplost?

Met onze experiment designers en business designers haal je een tijdelijke injectie van expertise en ervaring in huis. Denkende doeners die een brug slaan tussen strategie, tactiek en de operatie. Zo brengen ze je van inzicht naar acties. In welke fase van het innovatieproces je ook zit.

We hebben 2 soorten experts in huis:

Wil je de risicovolle aannames rondom je oplossing valideren met een experiment? Een Experiment Designer kan je daarbij helpen.

Of wil je het bestaansrecht van je oplossing bewijzen door de waarde en impact te meten? Maak dan kennis met onze Business Designers.

Daarom kies je voor Inhouse Experts

Het juiste experiment

Dankzij onze experts weet je zeker dat je de juiste experimenten inzet. Hiermee kan je jouw concept valideren.

illustratie - van kans naar concept

Bewijs

Van onderbuikgevoel naar harde resultaten dankzij grondig onderzoek.

Overzicht

De concrete stappen die nodig zijn geven je duidelijkheid wat er moet gebeuren en in welke volgorde.

illustratie - inleven

Kennis

Toegang tot alle kennis en ervaring van ons team. Dat is dus 10 jaar expertise, een complete  kennisbank en een uitgebreid netwerk.

De Experiment Designer

Onze experiment designers bepalen vanuit de innovatietheorie de juiste stappen en voeren deze uit. Dat begint met goed luisteren, maar ook door kritische vragen te stellen. Hierna pakken ze door met het opzetten van een passend experiment om de meest risicovolle aannames rondom je product te valideren. Of invalideren, want dat is ook een optie.

De aanpak van een experiment designer

Stap 1

Onderzoeken welk probleem je precies oplost en op welke manier dat kan.

Stap 2

Achterhalen welke oplossingen tractie hebben bij de doelgroep. En hoe die doelgroep er precies uitziet.

Stap 3

Bekijken welke features er sowieso in de oplossing moeten zitten om aan de verwachtingen te voldoen.

Stap 4

Zoeken naar bewijs voor de potentie van de oplossing in de markt.

De business designer

Een business designer valideert of invalideert het bestaansrecht van je oplossing. Met de focus op waarde en impact. Je wilt natuurlijk weten of de markt er wel op zit te wachten, en of het technisch überhaupt wel kan. Maar ook of de oplossing past bij je organisatie, of het business model wel klopt, en wat de beste strategie is om het te realiseren.

De aanpak van een business designer

Business designers zijn zowel analytisch al creatief. Het doel? Alle facetten van het business model optimaliseren. En dit soort vragen te beantwoorden:

Stap 1

Welke waarde voegt het product toe voor alle betrokken stakeholders? En hoe drukken we die waarde uit?

Stap 2

Welke impact heeft de ontwikkeling van de propositie op de organisatie?

Stap 3

Wat zijn de kritieke factoren van succes? En hoe gaan we die meten?

Stap 4

Voldoen de waarde en de impact die we vinden aan de verwachtingen en ambitie die we vooraf hebben gedefinieerd?

Stap 5

Kunnen we met genoeg zekerheid zeggen dat we verder willen investeren in de ontwikkeling van deze oplossing?

Leer meer over onze services

Concepten valideren

Tuurlijk, elke uitdaging kent risico’s. Maar ergens vol voor gaan terwijl je niet weet of je op de juiste weg zit? Dat is echt niet meer van deze tijd. In onze aanpak steken we precies genoeg energie in de validatie van je concept. Niet te veel, maar zeker ook niet te weinig.

meer lezen
pijltje

Businessmodellen bouwen

Je hebt een concept dat werkt. Dat is een goed begin, maar daarmee ben je er nog niet. Want werkt het ook in de echte wereld? In deze fase onderzoeken we de business impact van je concept. Zodat je zeker weet dat het ook iets oplevert.

meer lezen
pijltje

Is het al tijd voor innovatie?

Doe de Innovatie Quickscan of neem direct contact met ons op

Sander Goudswaard

Partner MakerLab

+31 6 41 36 81 66sander@makerlab.nl

Contact opnemen

Bedankt voor je bericht!

We zullen proberen zo snel mogelijk te reageren.
Er ging iets mis met het versturen van het formulier