Aanpak
Hoe we het doen
Wij geloven niet in innoveren om het innoveren. Innovatie is een middel, geen doel. Wij geloven in oplossingen. Creatief, conceptueel, maar altijd concreet. En om die te vinden, werken we volgens het uitgekiende proces van experiment design. Onze aanpak in drie stappen.
Ons framework
Kansen identificeren
Hoe we dat doen? Door kwalitatief onderzoek. Boordevol beschrijvende informatie waarmee we diep ingaan op de onderwerpen die er echt toe doen. Zo brengen we trends in kaart en bepalen we samen welke van die trends impact gaan hebben op de markt.
Concepten valideren
Tuurlijk, elke uitdaging kent risico’s. Maar ergens vol voor gaan terwijl je niet weet of je op de juiste weg zit? Dat is echt niet meer van deze tijd. In onze aanpak steken we precies genoeg energie in de validatie van je concept. Niet te veel, maar zeker ook niet te weinig.
Businessmodellen bouwen
Je hebt een concept dat werkt. Dat is een goed begin, maar daarmee ben je er nog niet. Want werkt het ook in de echte wereld? In deze fase onderzoeken we de business impact van je concept. Zodat je zeker weet dat het ook iets oplevert.
Is het al tijd voor innovatie?
Sander Goudswaard
Partner MakerLab
+31 6 41 36 81 66
sander@makerlab.nl