Kansen identificeren

We zijn ontdekkers van het eerste uur

Heb je net twee jaar gewerkt aan een software-oplossing, blijkt dat je er geen enkel probleem mee oplost. Goed nieuws: dat kan je voorkomen, met behulp van experiment design. Door kansen te identificeren en problemen van tevoren in kaart te brengen. Op ontdekkingstocht dus.

We leven ons helemaal uit op het inleven

We gaan op zoek naar verhalen, ervaring en gedrag van echte mensen. Want je kan wel een autoverzekering ontwerpen voor een 18-jarige;  als zijn ouders die afsluiten, dan zoek je in de verkeerde hoek. Met kwalitatief klant- en marktonderzoek zetten we snel de relevante onderwerpen op een rijtje. Zo brengen we trends en inzichten in kaart en bepalen we samen waar de focus ligt.

Van kans naar concept

De stap van kans naar concreet concept klinkt misschien simpel, maar dat is het niet. Dat vraagt om creativiteit, structuur en een open blik. En dan ineens zie je dat je de bezoekersstroom op de Huishoudbeurs kan aansturen met win-acties in een app. Of dat je als energieleverancier misschien wel kan helpen bij wifi-problemen. Je bent er immers toch.

Kill your darlings with metrics

Hoe groot is de markt? Is je concept wel onderscheidend genoeg? Wat is de marktwaarde? Zijn er potentiële partners? En welke doelgroepen spreken we aan? Als je dan toch darlings moet killen, doe het dan goed. Wij zorgen voor genoeg metrics om de juiste keuze te maken. Wat er dan overblijft? IJzersterke proposities, klaar voor de validatiemolen.

Leer meer over onze aanpak

Is het al tijd voor innovatie?

Sander Goudswaard

Partner MakerLab

+31 6 41 36 81 66

sander@makerlab.nl

Contact opnemen

Naam

E-mailadres

Bericht

Bedankt voor je bericht!

We zullen proberen zo snel mogelijk te reageren.

Er ging iets mis met het versturen van het formulier.