OHRA

Clixx – De autoleen­verzekering

Vraag
Zullen autobezitters of -leners deze verzekering afnemen door ervoor te willen betalen? En zal het de bezorgdheid wegnemen?

Klant

Services & Tools
Validatie: Conciërge-experiment

Conciërge-experiment

Om te valideren of mensen de verzekering daadwerkelijk zouden afsluiten, zetten we een online platform op, compleet met uitgebreide uitleg, betaalmodule, schade- en contactformulieren, etc. Aan de achterkant deed OHRA uitstekend werk door alle processen in te richten die nodig waren om Clixx, de autoleenverzekering, aan consumenten te kunnen aanbieden.

Wow!

Na lancering begon het meteen te lopen en wekelijks groeide het aantal verzekeringen dat werd afgesloten. Opvallend was ook het grote aantal terugkerende gebruikers. Meer dan 21% van hen had al eerder de Clixx verzekering afgesloten!

Met een gerust gevoel op vakantie

Uiteraard hebben we contact gezocht met deze mensen. Zij sloten de verzekering voornamelijk af om gedoe bij schade te voorkomen. In verreweg de meeste gevallen werd de auto gebruikt voor een vakantie. Bovenmatig enthousiast was men ook: een NPS-score van 55 kom je niet veel tegen. Kortom, Clixx werd een succesverhaal waar we best trots op zijn.

Volgende case

NN Innovation Challenge

Interesse in een validatie traject?

Ga in gesprek

Caat van Esch
Lead Experiment Designer
Koffie?
Wil je meer weten over onze aanpak? Laat je gegevens achter en kom binnenkort langs voor een goede kop koffie!
Oops! Something went wrong while submitting the form.