Nationale Nederlanden

Innovation Challenge

Vraag
Help ons om onze organisatiecultuur om te buigen naar ‘meer innovatief’ door innovatief gedrag te stimuleren en de daarbij behorende skill set te introduceren.

Klant

Toegepaste methodes
Lean product development, outside In, customer discovery, value proposition canvas, problem solution fit, jobs-to-be-done, business model canvas, experiment design, business design, product market fit, validatie technieken, prototyping en pitch training.

Innovatie accelerator

De NN Innovation Challenge begon met de selectie van 42 deelnemers uit meer dan 110 aanmeldingen. Centraal in het programma stond het introduceren van de methode ‘lean product development’ om de deelnemers deze vervolgens stapsgewijs te laten toepassen.

Customer Development

Na een uitgebreide training zijn er ruim 120 interviews afgenomen binnen de betrokken doelgroepen, wat leidde tot een backlog van ruim 50 potentiële productconcepten. Tien hiervan zijn visueel en inhoudelijk doorontwikkeld, inclusief een eerste klantvalidatie.

Scaling

De vijf beste productconcepten streden in een bootcamp om een ontwikkelbudget beschikbaar gesteld vanuit de betrokken business units. Onze experiment designers faciliteerden het proces van maken en valideren van de vijf prototypes. Onmisbaar hierin is het ontwikkelen van de bijbehorende potentiële business modellen. De bootcamp sloot af met een business validatie in de vorm van een organisatie-brede demo day.

“I’m very impressed to see the quality of the validated tangible concepts that were delivered.”

Virginie Gonzalez - Head of Innovation

Volgende case

Van In Design Sprint

Interesse in een ideation traject?

Ga in gesprek

Sander Goudswaard
Program manager
Koffie?
Wil je meer weten over onze aanpak? Laat je gegevens achter en kom binnenkort langs voor een goede kop koffie!
Oops! Something went wrong while submitting the form.