Essent

ZoOpgelost

Vraag
Hoe kunnen we middels een klussendienst voor haar klanten en niet-klanten zorgen voor churn reductie.

Klant

Services & Tools
Propositie validatie, conciërge experiment, prototyping, klantinterviews

Non-branded propositie experimenten

Klussendiensten zijn er in alle soorten en maten. Om te ontdekken wat een klussendienst nou een fijne dienst maakt hebben we met verschillende invalshoeken, nog zonder het merk Essent er bij te betrekken, getest en gevalideerd nog zonder de dienst daadwerkelijk te leveren. Zo ontdekten wij dat klanten meer aangingen op het heel makkelijk kunnen inplannen van een klus, maar ook vooral de persoonlijke touch die we hebben gegeven door bijvoorbeeld te tonen wie de klusser die langskomt zal gaan zijn. En zo hebben we veel learnings opgehaald om vervolgens ZoOpgelost in het leven te roepen.

Echt aan de voorkant, houtje-touwtje aan de achterkant

Om nog een stap verder te gaan en de propositie nog verder te definiëren hebben we gepartnerd met Guidion om daadwerkelijk de dienst te leveren. Een werkende voorkant, maar hardwerkende handjes aan de achterkant, zodat we zo veel mogelijk konden leren over alle touchpoints in de customer journey. Geen offertes maar vaste prijzen, en makkelijk pinnen aan de deur.

Churn reductie met een klussendienst

Met ZoOpgelost hebben we de juiste set aan USP’s en functionaliteiten bij elkaar gebracht door te doen alsof de dienst al bestond en te valideren met echte klanten. Zo is er een resultaat ontstaan met hoge business potentie dat voorziet in de vraag die aan ons is gesteld. Zo bedient Essent haar klanten niet alleen met het leveren van stroom en gas, maar helpt zij je woning onderhouden. Des te meer reden om klant te worden en te blijven dus.

Volgende case

NN Innovation Challenge

Interesse in een ideation traject?

Ga in gesprek

Hakki Altun
Lead Experiment Designer
Koffie?
Wil je meer weten over onze aanpak? Laat je gegevens achter en kom binnenkort langs voor een goede kop koffie!
Oops! Something went wrong while submitting the form.